دستور پخت یک پاستا خوشمزه به سبک شهدین

امروز  دستور پخت یک پاستا خوشمزه به سبک شهدین رو براتون میزاریم در این پاستا از کنسرو لوبیا چیتی شهدین، کنسرو نخود سبز شهدین و رب گوجه فرنگی شهدین استفاده شده. زمان آماده سازی ۵ دقیقه، زمان طبخ غذا ۴۵ دقیقه و مناسب برای ۲ نفر می باشد.

مواد لازم: 

پاستا فرم دار کوچک : ۵۰ گرم

کنسرو لوبیا چیتی شهدین: ۱ عدد

کنسرو نخود سبز شهدین: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی شهدین: ۱ قاشق غذا خوری

ساقه کرفس : ۲ ساقه ترد

گوجه فرنگی : ۴ عدد

عصاره مرغ: یک عدد

هویج : ۳ عدد

آب : یک لیتر

جعفری خرد شده : ۲  قاشق غداخوری

نمک و فلفل سیاه و ادویه :  به مقدار لازم

دستور پخت یک پاستا خوشمزه به سبک شهدین

برای تهیه این غذا می توانید از کنسرو لوبیا چیتی شهدین استفاده کنید. در حین آماده شدن سبزیجاتی که دارید را به صورت نگینی ریز خرد کنید.گوجه فرنگی را هم رنده کنید و به شکل پوره کنار بگذارید. درون یک قابلمه گود پیاز هویج کرفس را با کمی روغن مایع گیاهی تفت دهید. کنسرو لوبیا چیتی شهدین و کنسرو نخود سبز شهدین را به آن اضافه کنید. پوره گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل، رب گوجه فرنگی شهدین و ادویه به بقیه مواد اضافه کنید. عصاره مرغ را هم در یک لیتر آب حل و به قابلمه اضافه کنید و بگذارید مواد با هم چند جوش بزنند. در آخرین مرحله پاستا را بریزید و در قابلمه را بگذارید و هر از گاهی هم آن را به هم بزنید تا حجم آب داخل قابلمه کم شود و غذا هم جا بیوفتد. در آخر هم قبل از برداشتن غذا از روی گاز جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از چند بار هم زدن پاستای آماده شده را در ظرف مخصوص بکشید (اگر دوست داشتید می توانید این غذای لذیذ و جذاب را با کمی روغن زیتون و پنیر پارمزان رنده شده سرو کنید).

نکته : اگر خواستید گوشت چرخ کرده به پاستا اضافه کنید باید به جای عصاره مرغ از عصاره گوشت استفاده کنید. هواستان باشد فقط باید نمک کمتری به غذا بزنید چون به اندازه کافی در این عصاره نمک هست.